Parempien unien puolesta: 3 vinkkiä makuuhuoneeseen

Makuuhuoneen sisustuksessa suositaan nyt luonnonmateriaaleja sekä yksivärisiä vuodevaatteita ja sisustuselementtejä.

Käytämme elämästämme ison osan nukkumiseen, ja siksi ei ole samantekevää millaisessa sängyssä, minkä värisessä makuuhuoneessa tai minkä tuntuisissa vuodevaatteissa nukumme. Hyvä uni syntyy laadukkaista valinnoista. Listasimme tärkeimmät hyvän unen elementit:

Kuva: Ellos

1. Hillittty väriskaala

Makuuhuoneen väreinä toimivat hyvin sinisen eri sävyt, harmaat sekä valkoinen, jotka kaikki ovat väreinä rauhoittavia ja tyynnyttäviä. Suurikuvioisten tapettien ja voimakkaiden värien sijaan kannattaa suosia hillitttyjä kuoseja ja kuvioita.

Kuva: Familon

2. Tasokas sänky

Nukkujan tärkein valinta on sänky. Sen mukavuuteen kannattaa satsata, sillä sängyn ominaisuudet vaikuttavat siihen, miten virkeänä aamulla heräämme. Hyvä sänky antaa tuen koko vartalolle ja on hengittävä ja allergiavapaa.

Kuva: H&M Home

3. Laadukkaat vuodevaatteet

Luonnonkuidut ovat kestäviä ja helppohoitoisia makuuhuoneen tekstiilejä. Pellava ja  puuvilla ovat hyviä valintoja makuuhuoneeseen, sillä ne hengittävät eivätkä hiosta. Siistissä ja raikkaassa makuuhuoneessa uni tulee helposti, ja siksi vuodevaatteet onkin hyvä vaihtaa säännöllisesti noin 2-3 viikon välein, ja peitot ja tyynyt tuulettaa. Myöskään pesuasteissa ei kannata pihtailla. Vuodevaatteiden oikea pesulämpötila on vähintään 60 astetta.

 

Lue lisää makuuhuoneen tyylistä  ja ihanista vuodevaatteista Dekosta 5/17.

Lue lisää:

Pellava on sisustajan luottomateriaali – kuusi vinkkiä pellavatekstiilien hoitoon

Muuta makuuhuoneen ilme pelkän petauksen avulla – tästä ideat sekä minimalistiselle että boheemille petaajalle

Keskustelu

Pääset kommentoimaan juttua kun olet kirjautunut.

Rekisteröidy

Vastaa

Alibi
Anna
Deko
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti